Thursday, December 18, 2008

Setan

Malam tadi ada penjaga yang menjaga hatiku.
Namun keceriaan malam tidak datang percuma.
Kerana malam ini hatiku keruan.
Menjadi tidak tentu arah kerana si setan.

Sudah lama aku tak merasa ceria begitu.
Kenapa aku tak rasa pelik malam tadi.
Malah keceriaan terbawa-bawa hingga ke pagi.
Kenapa aku tak perasan ini pasti mendatang.

Malam ini aku penuh rasa bingung.
Bukan. Bukan bingung.
Tapi marah.
Kenapa setan?
Kenapa ganggu keceriaan aku?
Kenapa kau tak boleh jadi sesuatu yang bertanggungjawab?
Walhal kau lah kepala.

Tak nampak ke perit aku di sini?
Kau anggap aku ini hanya tahu bergembira?
Kau tu buta!
Kau tak nampak apa yang aku dah lakukan untuk mereka.
Aku mahu menjadi baik.
Kerana kau setan yang hanya tahu menjadi setan.

Aku mahu terus menjadi manusia yang baik.
Aku mahu terus membantu mereka.
Tapi kau menghalang aku.
Kau membantutkan cita-cita aku.
Nyah kau setan!
Nyah kau dari hidup aku. Dan mereka yang ku sayang.
Kami tak perlukan kau.
Kau perlu bersemadi.

* Penulis dirasuk mood EMO GILER. Maaf jika terlalu kasar untuk bacaan anda.
* Entri ini ADA kena-mengena dengan yang hidup dan TIDAK mati lagi. Dem.

8 other story teller(s):

a i n k i n z said...

besabarla jen.
pasti ade hikmahnya suatu ari nnt.
go go jen!
:p

Aimar said...

Apakah yang berlaku?Siapakah setan itu?

atreyu strange said...

ainkinz - mahu hari itu dtg secepat mungkin boleh? huhu.

aimar - nape? kamu cuak ini tentang kamu? cuak jika ia benar, kamu terasa sgt ngeri dgn ayat2 tearkhir itu? ahaa.

*takut tak korg? lalala~

a i n k i n z said...

bole kot.
org baek sntisa dpt balasan baek.
idup ni kan karma.
hehe.

cik bit said...

aku lost
sapa nk jd faun??
x paham ngn apa yg berlaku..
huhuhu


God, please keep jen in peace :)

atreyu strange said...

lol. kan aku tgh cakap pasal setan, makhluk paling jaha*** kan dunia nih. ahaa.

C i k P i N said...

bia aku jadi faun ko cik bit..
i miss you..
not in a gawy way..


hahahahahahha~

**dirasuk setan..erk

peja said...

takotnyer..
aku bace beberapa kali utk aku matchkan sape setan ni.tp aku masih dpt la..
gile puitis ayat2 setan ko nih.huhu

Post a Comment

Hi Anonymous, you are such a coward! Please, I beg you, FLAME me!

  © 2008-2009 'Morning Drink' template by ourblogtemplates.com. Edited by atreyu strange.

Back to TOP