Tuesday, January 06, 2009

Pencuri Kad Memori

Dia buang kad memori itu.
Sayang. Kenapa buang?
Aku tegur dia.
Tapi dia sindir.
"Kau tak tau apa yang ada dalam kad itu".

Aku kutip kad memori itu.
Aku tak peduli. Aku mahu simpan.
Aku menatap kad memori itu setiap hari.
Biar saja kad memori itu ambil cebisan memoriku juga.
Aku selesa.

Tiba-tiba dia muncul lagi.
Dia mahu kad memori itu dipulangkan.
Aku kaget. Kelu. Tak terkata.
Bukankah kau yang buang kad memori itu?
Kenapa tiba-tiba ia jadi penting?

Aku tak dapat baca kad memori itu selama ini.
Memori kau, aku tak pernah sentuh. Pasti ada.
Aku hanya berharap kad itu ada simpan memori aku.

Tapi aku tak mahu pulangkan kad itu.
Aku mahu selongkar memori kad itu.
Aku mahu baca memori kad itu.
Kalau kau nak jugak, aku akan sorok kan ia.

Aku mencuri dari kau kah?
Biar.
Kawan ku kata jangan peduli.
Terima kasih semua. TRUST.


*lap air mata kat keyboard. ouhh, kantoi. terharu dgn rakan2.
*terus melayan taylor swift - love story.

2 other story teller(s):

Aimar said...

Memori berjaya di format.

Free space : 100%

Najwa_La said...

perampok!!!

p/s:btw, amek la sumthing aku na bg kau kat blog aku tu!

Post a Comment

Hi Anonymous, you are such a coward! Please, I beg you, FLAME me!

  © 2008-2009 'Morning Drink' template by ourblogtemplates.com. Edited by atreyu strange.

Back to TOP