Saturday, February 21, 2009

Penulis Blog Tengah Sengal

Baju kurung dan kasut converse.
Aku pakai dengan penuh konfiden.
Aku mesej dia dengan riak muka sukahati.
Tapi dia call dan tegur cara pakaian aku.

Aku down. Terus down.
Aku naik tren, nota kat tangan, tapi aku tak baca.
Aku tengok je kat luar tu.
Bosan lah. Takde ape.

Sampai kat tempat keramat, aku buat muka ceria.
Tegur-tegur orang.
Sape kata aku tak peramah?
Aku peramah okeih!

Masuk dewan, aku cuak.
Jawab soalan, aku jadi sengal.
Makin sengal bila ada orang tak reti silent tepon time exam.
Takpe, dimaafkan. Mungkin dia lupa.

Tup tup, tepon dia berbunyi lagi.
Eh, sengal lah pompuan nih!
Aku pandang dia sambil wat muka tak puas ati.
Dia wat bodoh plak??!! Hampeh.

Takpe lah, exam dah tamat pun.
Sakit hati tak dapat jawab soalan matematik.
Ah, tak perlu lah.
Kertas matematik tu memang tak pernah ada orang sempat kot!

Hujan. Aku suka.
Berlari dalam hujan bersama kamu.
Bila mahu menari? Tanya kamu.
Besok. Bila aku tidak segan sama kamu.

Malam ini majlis mahu bersidang.
Jadi tak Tuan Pengerusi?
Isu berbangkit sudah pasti isu Corndog.
Tapi besok, kita lupakan okeih?

Besok penilaian terakhirku.
Semoga kita tak perlu jejak kaki ke situ lagi.
Tak mahu toleh ke masa lampau.
Mahu lihat matahari yang baru bangun dari tido.

0 other story teller(s):

Post a Comment

Hi Anonymous, you are such a coward! Please, I beg you, FLAME me!

  © 2008-2009 'Morning Drink' template by ourblogtemplates.com. Edited by atreyu strange.

Back to TOP